Fr

AWARDS

RMB, Media Sales House of the Year (Leader): the reasons why

Vrijdag 9 Juni 2023

RMB, Media Sales House of the Year (Leader): the reasons why

Voor het tweede jaar op rij pakte RMB de titel in de categorie AMMA Media Saleshouse of the Year.
 
2022 was het jaar van zijn rebranding voor RMB vanuit het vastberaden voornemen tot transformatie ineen volop veranderende communicatiesector. Daarom ontwikkelde de regie een nieuw merkimago dat aansluit bij eerder ingezette transformaties, maar ook bij de evoluerende reclamecontext. Uit de nieuwe baseline ‘RMB. Move ahead’ blijkt het streven om niet te breken met eerdere doelstellingen, maar er een dimensie van constante vernieuwing aan toe te voegen om de relevantste, meest gedurfde en ethische oplossingen aan te reiken.

Als RMB het ecosysteem van de reclame wil vooruithelpen, moet de regie dat doen in partnerschap met alle betrokken spelers. Om dit doel te bereiken heeft de regie haar strategische focus op innovatie, exploratie en duurzaamheid opnieuw gedefinieerd. Ten eerste verandert RMB van een crossmediale regie op basis van een businessmodel dat wordt bepaald door GRP's en prestaties, in een aanbieder van oplossingen die toegevoegde waarde genereren. Ten tweede legt de regie zich toe op de ontdekking van nieuwe ervaringen en de aanmoediging van openheid. Ze stimuleert de creatieve moed om originele pistes uit te testen en mikt op nieuwsgierigheid. Ten derde neemt RMB zijn verantwoordelijkheid om een betere wereld te helpen vormgeven door zijn leidende en verenigende rol op te nemen. Doelstelling: mensen aanmoedigen niet meer, maar beter te consumeren.
 
Innovatie en inspiratie zijn aloude kernwaarden. RMB zal zijn uiterste best doen om ze te combineren met het lef van de eeuwige pionier en het verantwoordelijkheidsgevoel waarmee de regie kan streven naar relevante en ethische oplossingen.
 
RMB heeft zijn samenwerkingen met externe partners en zelfs met media buiten zijn portfolio uitgebreid, terwijl de regie ook bruggen slaat naar nieuwe spelers. Denk maar aan de samenwerking met Clear Channel en Var voor het ‘Moment of the Day’ tijdens het WK voetbal, aan de combinatie van ATV en DOOH en Paper Mail met bpost...
 
De rode draad is de zoektocht naar permanente creativiteit voor de adverteerder door nieuwe concepten in te zetten ten dienste van de targetingdoelstellingen en via acties ter bevordering van engagement en contact.
 
Naast een geoptimaliseerd beheer van haar aanbod, richt de regie zich op dienstverlening, door trainingen en uitwisselingsplatformen aan te bieden. Op haar website deelt ze een schat aan informatie. Aan het einde van het jaar bood een pop-up in haar kantoren de gelegenheid om haar nieuwe positionering te leren kennen via uitgebreide presentaties en interactieve workshops.
 
De belangrijkste bijdragen van RMB in 2022 zijn onder andere de inzet voor duurzaamheid met het ‘Blue Screen’ en de introductie van SLICE, dat zich richt op content creators die jongeren rechtstreeks bedienen via opkomende kanalen. Tot slot gaat RMB ten volle voor zijn rol als pionier op het gebied van nieuwe technologieën. Door zijn missie te herdefiniëren door te denken in termen van 'consumenten' in plaats van media en content, heeft RMB  de toegang tot zijn inventaris vlotter gemaakt en het beheer van campagnes vergemakkelijkt. Het heeft zijn vaardigheden op het gebied van analyse, targeting en meting versterkt met het oog op de integratie van data in zijn creatieve visie. Tot slot zijn er nieuwe formules ontwikkeld met een multi-touchpoint-aanpak om mensen te bereiken waar ze zich ook bevinden.
 
Ter herinnering, RMB wint nog een Gold en een Silver op de AMMA 2023. Eerstgenoemde in Best Creative Media Use voor ‘Moment of the Day’ – een prijs die RMB deelt met Clear Channel en Var – en laatstgenoemde in Media Sustainability.

Archief / AWARDS