Fr

MEDIA

YouTube test non-skippable 30''-ads op CTV

Maandag 5 Juni 2023

YouTube test non-skippable 30''-ads op CTV

Tijdens zijn Brandcast 2023 enkele dagen geleden kondigde YouTube een grote première aan: de introductie van non-skippable 30’’-ads op CTV.
 
We vroegen het na en het zou momenteel gaan om een test die zich beperkt tot de Verenigde Staten en voor adverteerders die hun campagnes via YouTube Select uitzenden.
 
“We testen nieuwe manieren om advertenties weer te geven die de kijkervaring verbeteren. Uit ons onderzoek blijkt dat kijkers de voorkeur geven aan minder advertenties in één reclameblok”, bevestigt Stephanie Lap-Peels, communications manager, Netherlands & Northern Europe bij Google.
 
Verwijzend naar cijfers van Nielsen herinnert YouTube eraan dat zijn platform 150 miljoen Amerikanen bereikt via connected tv-schermen. Volgens het laatste Gauge-rapport van april (Total Day, 2+) had YouTube een marktaandeel van 8,1% op de streamingmarkt, voor Netflix en Hulu die respectievelijk afklokten op 6,9% en 3,3%. Streaming zelf vertegenwoordigt een kijkaandeel van 34% in de Verenigde Staten, meer dan de kabel (31,5%) en broadcast tv (23,1%).
 
The Information voegt eraan toe dat 45% van de Amerikanen die naar YouTube kijken dat nu via een televisiescherm doen, tegenover 30% in 2020.
 
Zoals Minted nog aangeeft, is YouTube wellicht van oordeel dat zijn content nu aantrekkelijk genoeg is opdat surfers minstens 30’’ zouden wachten alvorens hij ook daadwerkelijk verschijnt.
 
Het zou verklaren waarom Google zou kunnen overwegen om zich binnenkort op het terrein van de televisieoperatoren te wagen, terwijl YouTube zich tot dusver altijd als aanvulling positioneerde.

Archief / MEDIA