Fr

TECH

Conversational marketing gezien door Hub-Cycling

Donderdag 1 Juni 2023

Conversational marketing gezien door Hub-Cycling

Consumenten gedragen zich niet langer op de traditionele manier in de marketing funnel. Hun verwachtingen ten opzichte van hun favoriete merken nemen toe. Volgens een studie van Nielsen over het gebruik van Facebook Messenger zegt 53% van de respondenten dat ze eerder geneigd zijn een merk te kopen waarmee ze rechtstreeks kunnen interageren.

Dus wat is de oplossing? De uitwisselingen tussen klanten en bedrijven dynamischer maken via conversational marketing. Die is erop gericht klanten te betrekken via gepersonaliseerde conversaties en geeft consumenten de kans om vragen te stellen, informatie te verzamelen en aankopen te doen. Dat kan via verschillende kanalen, zoals chatbots, e-mail of instant messaging. Deze marketingpraktijken, die oorspronkelijk een menselijke tussenkomst veronderstelden, kunnen nu worden geautomatiseerd dankzij de krachtige ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie.

Hub-Cycling zag dit potentieel en biedt een complete, multi-channel tool voor smart conversation marketing. Reden genoeg voor een gesprek met Hubert Lapage, de oprichter van het bedrijf.

Wat biedt Hub-Cycling?

We brengen een ‘slimme’ aanpak van conversational marketing op basis van de AI van ChatGPT 4. Er vinden automatisch gegenereerde uitwisselingen plaats dankzij de prompts gebaseerd op semantische analyse en databanken die specifiek zijn voor de activiteitensector van onze klanten. De data in kwestie komen meer bepaald van Inoopa, onze partner gespecialiseerd in dataverrijking. Daardoor zijn we geschikt voor eender welke activiteitensector.

Hub-Cycling biedt een strategische tool waarmee we precieze met specifieke data verrijkte antwoorden kunnen aanreiken (waartoe Chat-GTP4 geen toegang heeft). Alles verloopt in real time, via twee hoofdkanalen: e-mail en Whatsapp. Dankzij deze personalisering van de boodschap kan de targeting geoptimaliseerd worden en kan er een kwaliteitsvolle interactie met de prospect ontstaan. Dat versterkt de band met het merk, wat dan weer leidt tot een grotere betrokkenheid bij de consument.

Op welk type klanten mikken jullie?

Wij richten ons tot bedrijven die de contacten met hun klanten willen personaliseren, via een praktische tool die 24 uur per dag beschikbaar is. Klanten krijgen concrete antwoorden, met specifieke inhoud voor hun vragen.
Een typisch voorbeeld is een syndicus die hulpsysteem ter beschikking van zijn huurders stelt om te reageren op allerlei praktische problemen, zoals een waterlek. De conversatietool kan een gesprekskanaal modereren om het soort probleem te identificeren, nuttig advies geven dankzij semantische analyse, en de contactgegevens van de loodgieter doorgeven die het best kan ingrijpen (dankzij de databases die aan de tool zijn gekoppeld).

Hierdoor krijgen huurders de informatie die ze zoeken via de Whatsapp chat in plaats van contact te moeten opnemen met de syndicus. Die hoeft op zijn beurt niet langer vast te zitten aan de telefoon om problemen van huurders op te lossen.

Om nogmaals het voorbeeld van het waterlek aan te halen, de marketingdirecteur van een telecombedrijf zou een e-mailcampagne kunnen lanceren die loodgieters target, met een specifiek aanbod voor professionals.

Onze tool zou de hele conversatie op zich nemen, rekening houdend met de specifieke kenmerken van elke prospect en met relevante antwoorden op al hun vragen.

Archief / TECH