Fr

AWARDS

D&AD: twee Black Pencils

Vrijdag 26 Mei 2023

D&AD: twee Black Pencils

Dit jaar reikten de D&AD Awards twee Black Pencils uit. De eerste bekroont ‘Cash In Cash Out’, de clip van Pharrell Williams in een regie van Francois Rousselet met productiehuis Division en de VFX-specialisten van Electric Theatre Collective. De tweede valt te beurt aan ‘Heartbeat Drum Machine’ van Abby.World voor The Swedish Heartchild Foundation. Het gaat om een ritmebox gemaakt op basis van de hartslag van vier kinderen met een hartafwijking.
 
België wint (zij het onrechtstreeks) een Graphite (PR) en een Wood Pencil (Digital) dankzij onze landgenoot Pieter Claeys, met ‘Are You Press Worthy?’ van TBWA\Chiat\Day New York voor Columbia Journalism Review. Pieter Claeys wint deze twee prestigieuze Pencils na amper 17 maanden in het New-Yorkse bureau. Sinds oktober vorig jaar werkt hij bij FCB New York in team met die een andere expat, Roxane Schneider.
 
De Belgische creaties in de finale – ‘SoberCoins’ van Happiness voor City of Balen in PR en ‘Bring on the Sun’ van Base Design voor Ace & Tate in Press & Outdoor – vielen helaas niet in de prijzen.
 
Grote winnaars “of the Year” zijn adam&eveDDB London (Ad Agency), King Henry (Design Agency), Division (Independent Agency et Production Company), DDB (Network) en AB InBev (Client).
 
De volledige lijst met laureaten staat hier.

Archief / AWARDS