Fr

MEDIA

5 miljoen gebruikers voor het HVOD-abonnement van Netflix

Zondag 21 Mei 2023

5 miljoen gebruikers voor het HVOD-abonnement van Netflix

Netflix maakte bekend dat zijn ad-based abonnement 5 miljoen maandelijkse actieve gebruikers telt sinds de lancering op 12 markten in november 2022. 20% daarvan zijn Amerikaanse gebruikers en de gemiddelde leeftijd is naar verluidt 34 jaar.

Niet onbelangrijk: Netflix heeft het over gebruikers en niet over abonnees, die hun log-in alsnog met anderen kunnen delen. Dit begrip voldoet volgens Netflix eerder aan de verwachtingen van adverteerders.

Greg Peters, co-CEO van Netflix, zei dat de ad-based gebruikersbasis meer dan verdubbeld is sinds het begin van het jaar. “Gemiddeld kiest meer dan een kwart van de nieuwe abonnees voor deze optie in landen waar ze bestaat”, zei hij. Hij meent dat “de signalen veelbelovend zijn” en dat de betrokkenheid vergelijkbaar is met het advertentievrije aanbod.

Het bedrijf zegt te willen samenwerken met adverteerders om nieuwe exclusieve formats te creëren en geeft het voorbeeld van een advertentie van 30' die over meerdere dagen uitgezonden zou kunnen worden, met een verhaal dat zich ontvouwt telkens een kijker iets op Netflix bekijkt... “Dit kun je niet aanbieden via lineaire tv, omdat mensen niet enkel naar één kanaal kijken”, verklaarde Ted Sarandos, co-CEO van Netflix.
Ter herinnering: Netflix maakte in maart een totaal van 232,5 miljoen abonnees bekend.

Archief / MEDIA