Fr

AWARDS

CB Awards: mortierbrigade op kop

Zondag 14 Mei 2023

CB Awards: mortierbrigade op kop

De finalisten voor de editie 2023 van de Creative Belgium Awards zijn bekend. In deze fase voert mortierbrigade de rangschikking aan met 29 potentiële hoedjes. Twee campagnes van de brigade behoren ook tot de top van de populairste kanshebbers: ‘Respect’ voor de MIVB en ‘The Umbilical Cord’ voor Equal Pay Day (illu).
 
De brigade wordt op de voet gevolgd door Happiness en zijn 27 plaatsen in de finale, op de hielen gezeten door Mutant en zijn 21 shortlists.
 
Verderop vinden we TBWA (16), Publicis Groupe (14) en FamousGrey (12), voor de rest van de top 5.
 
De vaakst genomineerde campagnes zijn ‘Respect’ van mortierbrigade voor MIVB (9), ‘Veilig Over’ van Happiness voor OVK (7), evenals ‘Bricks from a legend’ van LDV United voor Jumbo (6), ‘See my pain’ van FamousGrey voor Helan (6), The Unforgettable 2 Minutes van Publicis Groupe voor het Comité National 4 en 5 mei (6) en ‘The Umbilical Cord’ van mortierbrigade voor Equal Pay Day.
 
In totaal selecteerden de juryleden 191 creaties. De categorie Film is met 34 finalisten het drukst beconcurreerd, gevolgd door Design (20), Digital (19), Culture & Social Behaviour (18), Media (17), Outdoor (13), Radio & Audio (13), Brand Experience (12), Direct (12), Geïntegreerd (11), PR (11), Pers (5), Corporate Purpose (4) en Innovative (2).
 
De volledige lijst met finalisten staat hier. De winnaars worden op 2 juni onthuld in het Grand Casino Knokke.

Archief / AWARDS