Fr

BRANDS

SOS Kinderdorpen gaan voluit voor DOOH met JCDecaux en blue2purple

Zondag 14 Mei 2023

SOS Kinderdorpen gaan voluit voor DOOH met JCDecaux en blue2purple

Ter gelegenheid van de Internationale Dag van het Gezin op 15 mei ontwikkelden blue2purple en JCDecaux een DOOH-campagne voor SOS Kinderdorpen, met een dubbel doel: de Belgen sensibiliseren rond de missie van de organisatie en daarnaast fondsen werven door ze aan te sporen om een donatie te doen.

De leidraad in de campagne is de aandacht van het publiek proberen te trekken, en dit via de mogelijkheden die DOOH biedt.

Daartoe gebruikte blue2purple het format om kinderen in kwetsbare situaties te tonen, alsof ze in het scherm opgesloten zitten.

Het concept werd vervolgens geoptimaliseerd met behulp van verschillende JCDecaux tools, waaronder het OOH Planner platform, dat data-driven planning en dus de targeting van het gewenste publiek mogelijk maakt.

Via creatieve optimalisatietools, zoals Optix/Creative heatmap, i-Check en Gaze Sequence, konden de verschillende versies van de campagnespots prioritair worden geordend, dit naargelang de soort omgeving, het moment van de dag en de duur van de spot.

Tot slot ontwikkelde het duo een 3D-versie voor een selectie van schermen om aldus de aandacht van het publiek te trekken en het te verrassen. De geselecteerde schermen zijn die aan de Guldenvlieslaan in Brussel en de grote LED-schermen aan het City2 shoppingcenter.

Er worden gedurende de campagneduur van twee weken meer dan 6 miljoen impressies (contacten) verwacht op meer dan 205 premium schermen van JCDecaux in België in de straten, shoppingcentra en aan de ingangen van Delhaize en Carrefour.

De campagne past in een algemene communicatie- en sensibiliseringscampagne voor SOS Kinderdorpen. Ze is mogelijk gemaakt dankzij de gewonnen mediaruimte ter waarde van 100.000 euro naar aanleiding van de 2022-editie van de wedstrijd ‘Unleash the full potential of DOOH’ die georganiseerd werd door Outsight, JCDecaux en MM.

We herinneren er trouwens aan dat Outsight en MM hun jaarlijkse workshop rond DOOH weer lanceren. Die vindt plaats op 13 juni. Klik hier voor meer informatie en de mogelijkheid om je in te schrijven.

Archief / BRANDS