Fr

BRANDS

Tesco trekt aandacht met interactief billboard (by Focalys)

Woensdag 10 Mei 2023

Tesco trekt aandacht met interactief billboard (by Focalys)

Om zijn nieuwe Express-winkel in Dublin onder de aandacht te brengen, bedacht Tesco in maart een behoorlijk innovatieve affichagecampagne, met op het programma een interactief scherm dat zich richtte tot de voorbijgangers, dit door zijn boodschappen aan te passen aan de mensen die zich in de buurt bevonden.
 
Met humor reageerde het scherm op hun kleding, hun omgeving, hun bezigheden, enz. Het merk slaagde hierin door simpelweg een copywriter achter het billboard te verstoppen. Die observeerde de voorbijgangers en schreef er dan over om vervolgens de schrijfsels publiek te maken. Op het scherm verscheen tot slot de weg naar de winkel.
 
In dit hoogtechnologische tijdperk was het een goed idee om een mens achter een scherm te zetten voor de interactie met het publiek. De actie kon alleen maar verrassend zijn, aangezien er werd ingespeeld op elk detail bij de voorbijgangers. Die laatsten zullen zich, gezien de speelse actie, de opening van de winkel dus zeker herinneren.

Archief / BRANDS