Fr

BRANDS

AB InBev ontwikkelt anti-UV pannen op basis van gerecycleerde flessen

Maandag 8 Mei 2023

AB InBev ontwikkelt anti-UV pannen op basis van gerecycleerde flessen

’s Werelds grootste brouwer heeft zijn tweede titel van Creative Marketer of the Year in Cannes dubbel en dik verdiend. Na de duurzame koelkasten zonder elektriciteit pakt AB Inbev uit met nog een opmerkelijk initiatief. In Peru deze keer met VLMY&R, meer bepaald in de stad Arequipa, waar de zon bijzonder hard schijnt. Om de inwoners in staat te stellen zich tegen de UV-stralen te beschermen, ontwierp de brouwer een soort schuilhokje met een dak op basis van tot dakpannen verwerkte gerecycleerde bierflesjes. De flesjes zijn standaard bestand tegen UV.
 
Aan de binnenkant verspreidt AB Inbev via QR-codes boodschappen rond hoe belangrijk het is je tegen de zon te beschermen en een module om een afspraak te maken voor een check-up van de huid. De actie werd gevoerd in partnerschap met de lokale vereniging tegen huidkanker.

Archief / BRANDS