Fr

BRANDS

Royal Ontario Museum lanceert levenslange lidkaart (by Focalys)

Woensdag 3 Mei 2023

Royal Ontario Museum lanceert levenslange lidkaart (by Focalys)

In Canada biedt het Royal Ontario Museum (ROM) zijn nieuwe leden sinds eind 2022 de kans om een levenslange getrouwheidskaart te winnen die van generatie op generatie kan doorgegeven worden. 

Om nieuwe klanten te trekken bedacht het ROM een unieke en originele lidkaart die in de markt werd gezet in de vorm van een soort zee-fossiel (een trilobiet) dat uit een rechthoekige steen is gesneden en 450 miljoen jaar oud is. Het verwees aldus naar de fossielen die in het museum zijn tentoongesteld. Ook de lidkaart kan eeuwenlang dienstdoen en bewaard worden door verschillende generaties, zo luidde het.

Om de lidkaart te bemachtigen, volstond het om je in te schrijven op de website van het museum. Via een tombola werden vijf gelukkige winnaars geïdentificeerd die het object mochten ontvangen. De waardevolle lidkaart werd geleverd in een houten kistje met een welkomstpakket en een testament waarin je kon noteren hoe je de kaart ter beschikking van de volgende generaties wilde stellen. De actie werd gepromoot op de sociale media.

Deze originele getrouwheidsactie in de culture wereld zou ook door een merk of een retailer kunnen worden toegepast. Het lanceren van een kaart die je vooral niet mag verliezen om toegang te krijgen tot de voordelen, dit omdat ze niet kan vervangen worden, dat is pas een getrouwheidsprogramma die zijn naam alle eer aandoet.

Archief / BRANDS