Fr

TECH

E-commerce: Meta gaat in-app betaling verplicht maken op Facebook en Instagram

Dinsdag 2 Mei 2023

E-commerce: Meta gaat in-app betaling verplicht maken op Facebook en Instagram

In een blogpost kondigde Meta een belangrijke wijziging in zijn Shops-functie aan. Die maakt het mogelijk om producten te verkopen op Instagram en Facebook. Vanaf 10 augustus moeten e-shops in verschillende landen, waaronder België, in-app-betalingen op beide platformen activeren als ze hun activiteit willen voortzetten.
 
Doen ze dat niet, dan kunnen ze niet meer verkopen via de Meta-platforms. Ook het labelen van producten in publicaties zal dan niet meer mogelijk zijn.
 
Het bedrijf is van mening dat in-app-betalingen consumenten ertoe zullen aanzetten sneller en vaker tot aankoop over te gaan. Het moet ook een meer vloeiende en transparante winkelervaring aanbieden, waarbij alles vanuit één enkele interface gebeurt: van de ontdekking van het product tot de transactie toe. Ook Meta profiteert van deze wijziging, aangezien het de enige betalingsprovider op Facebook en Instagram wordt.
 
Deze wijziging maakt deel uit van de nieuwe e-commercestrategie van Meta. De afgelopen maanden heeft de groep alle functies verwijderd die niet echt populair waren, waaronder live shopping. De groep richt zich nu op advertenties op Facebook en Instagram en is van plan te investeren in de ontwikkeling van AI en automatiseringstools om de prestaties van de advertenties van verkopers te optimaliseren.

Archief / TECH