Fr

AWARDS

Clio: Grand en OTY Awards

Woensdag 26 April 2023

Clio: Grand en OTY Awards

Bij de opperste bekroningen scoren Ogilvy Honduras en We Believers de hoofdprijs, met elk drie Grand Clio, respectievelijk met ‘Morning After Island’ voor Grupo Estratégico PAE (PR, OOH en Direct, illu) en ‘Corona Plastic Fishing Tournament’ voor AB Inbev (Direct, Experience/Activation en PR).
 
FCB New York wint een Grand Clio minder met ‘McEnroe Vs McEnroe’ voor Anheuser Busch Michelob ULTRA dat wint in Branded Entertainment & Content en Creative Use of Data.
 
De tien laatste Grand Clio vallen te beurt aan evenveel bureaus en campagnes: VMLY&R New York met ‘I Will Always Be Me’ voor Dell Technologies & Intel, McCann Worldgroup India met ‘Shagun Ka Lifafa’ voor Ujjivan Small Finance Bank, Mischief @ No Fixed met ‘Bless Your F*Ing Cooch’ voor EOS (Creative Effectiveness), Serviceplan Germany & Korea met ‘Dot Pad. The First Smart Tactile Graphics Display.’ voor Dot (Design), Wieden+Kennedy Portland met ‘Clash From The Past’ voor Clash Of Clans (Film), Virtue Worldwide met ‘Backup Ukraine’ voor Polycam X UNESCO (Innovation), DDB Paris met ‘Inside Jobs’ voor VW (Media), Ogilvy Brasil met ‘Lu From Magalu’ voor Magazine Luiza (Media), FCB Chicago met ‘Chatpat’ voor SOS Children's Villages (Media), en, last but not least, Impact BBDO met ‘Newspapers Inside The Newspaper Edition’ voor AnNahar Newspaper (Print).
 
Ogilvy werd verkozen tot Network of the Year; FCB NY tot Agency OTY; We Believers tot Independent Agency OTY, Corona tot Advertiser OTY en Smuggler tot Production Company OTY.
 
Ter herinnering, dit jaar bekroonden de Clio Awards geen Belgische inzendingen; er was wel een shortlist voor ‘29 Minute Restaurant’ van Publicis Groupe voor Renault (Print & Out Of Home Craft).
 
Het volledige palmares staat hier.

Archief / AWARDS