Fr

BRANDS

Dove prikt waar het pijn doet

Woensdag 12 April 2023

Dove prikt waar het pijn doet

In samenwerking met Ogilvy Toronto en David Miami lanceert Dove een nieuwe schokkende sensibiliseringscampagne om toxische schoonheidstrends en de risico's daarvan voor jonge meisjes aan de kaak te stellen.

Het merk van Unilever installeerde op het One Square in Toronto een billboard dat bestond uit duizenden spuiten en evenveel pixels. Die staan voor het aantal Canadese tienermeisjes van 14 tot 17 jaar die het afgelopen jaar cosmetische injectiebehandelingen hebben uitgevoerd (50.000 volgens een door Dove gebruikte studie). Het OOH-scherm heeft als doel om te laten zien hoe ver jonge meisjes bereid zijn te gaan om hun uiterlijk te veranderen opdat ze eruit zouden zien zoals de meisjes op de sociale media, en meer bepaald op hun foto’s die met filters zijn aangepast.

De campagne kadert in het Dove Self-Esteem Project dat als doel heeft om de eigenwaarde en het zelfbeeld van jongeren te verbeteren.

Archief / BRANDS