Fr

CREATIONS

Creatief in een bureau: een beroep met toekomst?

Dinsdag 11 April 2023

Creatief in een bureau: een beroep met toekomst?

Kiran Koshy, voormalig CD bij The Richards Group die zich ondertussen omschoolde tot een gereputeerde regisseur, maakte ‘The Last March of an Ad Creative’, een spot voor rekening van de Federation Against Ageism Towards Advertising Creatives (FAAAC). Missie? “De waarheid vertellen over ageism in de reclame, creatieven die carrière willen maken in de sector sensibiliseren en werken aan oplossingen om er iets aan te doen”.
 
Koshy had eerder al een column over het onderwerp geschreven voor Ad Age. Daarin schreef hij het probleem toe aan de druk van Wall Street en de dalende marges van de bureaus. Deze keer pakt hij de kwestie vanuit een meer humoristische (maar behoorlijk cynische) hoek aan.
 
De release van de spot valt samen met de start van het awardseizoen in de sector om aldus de hypocrisie van een industrie te benadrukken die ulde brengt aan de creatieven maar ze tegelijk opzadelt met een beperkte houdbaarheidsdatum tot hun 45ste of met een beetje geluk hun 50ste.

Archief / CREATIONS