Fr

TECH

Google publiceert zijn Ads Safety Report

Woensdag 29 Maart 2023

In een blogpost brengt Google verslag uit over zijn rapport voor Advertentieveiligheid en de inspanningen die het in 2022 leverde om schadelijk gebruik van zijn advertentieplatform te voorkomen. Zo voegde het in 2022 29 beleidsitems voor adverteerders en uitgevers toe of gaven die een update. Dit omvatte ook het uitbreiden van verificatie voor financiële services naar zeven nieuwe landen, de uitbreiding van de beveiligingsmaatregelen voor tieners en het aanscherpen van het beleid voor verkiezingsadvertenties.

Anderzijds werden ruim 5,2 miljard advertenties verwijderd, ruim 4,3 miljard advertenties beperkt en ruim 6,7 miljoen adverteerdersaccounts opgeschort. Dit betekent een jaar op jaar toename van 2 miljard verwijderde advertenties ten opzichte van 2021. “Ook blokkeerden of beperkten we de weergave van advertenties op meer dan 1,5 miljard uitgeverspagina's en pasten we op ruim 143.000 uitgeverssites bredere handhavingsmaatregelen op site-niveau toe”, aldus Google.

Tot slot kondigt Google de lancering van een nieuwe transparantietool aan: het Centrum voor advertentietransparantie. Dit is een zoekbaar repository van geverifieerde adverteerders op al zijn platforms, waaronder Zoeken, Display en YouTube, waar je kunt zoeken op een bepaalde adverteerder en hiervan de adverteerderspagina kunt bekijken.

Archief / TECH