Fr

MEDIA

DPG Media rolt digitaal tv-reclamemodel verder uit

Woensdag 29 Maart 2023

DPG Media rolt digitaal tv-reclamemodel verder uit

In het kader van zijn digitale tv-reclamemodel dat het economische model van televisie moet herstellen en nieuwe hybride advertentiemodellen moet introduceren, zet DPG Media een nieuwe stap.
 
Vanaf dinsdag 4 april is de TV inventory van de Proximus settopboxen digitaal gekoppeld aan het video-ecosysteem van DPG Media. Dat betekent dat Proximus-klanten, bij het bekijken van een opgenomen programma op de VTM-zenders, vanaf nu 1 minuut niet-doorspoelbare reclame te zien krijgen. In replay kunnen de lineaire spots ook vervangen worden door digitale spots, aangestuurd door de adserver van DPG Media. De groep preciseert dat voor de zomer van dit jaar de inventory van meer dan 600.000 settopboxen aan zijn BVOD-netwerk zal worden toegevoegd.
 
Wilfried Celis, Director Audiovisual Strategy & Partnerships: “De lancering van nieuwe kijk- en advertentiemodellen is een belangrijke stap in de verdere uitbouw van ons video-ecosysteem. Door samen te werken met spelers zoals Proximus en Telenet slagen we erin om ons digitaal videobereik in uitgesteld en on demand kijken substantieel te vergroten.”
 
Eerder deze maand kondigde Ads & Data ook al zijn Total TV-ecosysteem aan: dat combineert eveneens lineair en digitaal via de een vergelijkbaar akkoord met de telco’s. “Door een gezond tempo te handhaven, houden we elkaar scherp, wat op termijn de hele industrie ten goede zal komen”, zegt Wilfried Celis nog daarover. “We mogen trots zijn op die dynamiek en de realisaties waartoe dat in het noorden geleid heeft.”

Archief / MEDIA