Fr

MEDIA

De nieuwe overnemers van Vroom lichten positionering toe

Dinsdag 28 Maart 2023

De nieuwe overnemers van Vroom lichten positionering toe

In tandem met de Frans-Amerikaanse Jean Loubinoux, heeft Donald Wolfs (de ex-CEO van Mobly, op de achtergrond op de foto), de autosite Vroom.be overgenomen van zijn vroegere werkgever, het filiaal van verzekeraar Baloise dat zich bezighoudt met mobiliteit. In 2020 had Mobly de site op zijn beurt overgenomen van Mediahuis.
 
Beide mannen kennen elkaar goed, want ze werkten al samen in China, bij Byton, een start-up opgericht door voormalige kaderleden van BMW, Tesla en Apple. Samen nemen ze de leiding over Vroom.be, eerstgenoemde als chief customer officer en laatstgenoemde als chief operations officer.
 
Hun ambitie? Van Vroom de marktleider maken wat betreft nieuws, advies en aanbevelingen op het vlak van auto’s. “We staan op een keerpunt”, aldus het duo. “Auto’s worden almaar complexer, de mobiliteitsindustrie evolueert snel en het medialandschap past zich aan een jongere generatie aan. Deze uitdagingen bieden ons de gelegenheid om snel te handelen en te innoveren. Op de snel evoluerende automarkt bestaat de kans dat zowel consumenten als bedrijven het overzicht verliezen wat het aanbod betreft. We willen ze gepersonaliseerde oplossingen aanbieden die aansluiten op hun specifieke noden. Slim advies, helderheid, expertise en een onpartijdige stem, dat is wat ze van Vroom kunnen verwachten.”
 
Volgens beide overnemers die een nieuw merkimago aankondigen tegen de zomer en een geüpdatet platform tegen het einde van het jaar, genereert Vroom.be meer dan 8 miljoen bezoeken en meer dan 40.000 te verkopen wagens per jaar.

Archief / MEDIA