Fr

BRANDS

McDo transformeert billboards in food trucks (by Focalys)

Maandag 27 Maart 2023

McDo transformeert billboards in food trucks (by Focalys)

In Zweden kwam McDonald's vorige maand met een origineel marketingplan om zijn nieuwste sandwich met kip te promoten. De fastfoodketen zette atypische billboards in waarmee je een gratis maaltijd kon afhalen in het dichtstbijzijnde restaurant. Of hoe je traffic genereert door reclame en streetfood te combineren.

McDonald's paste twee DOOH's in Stockholm aan zodat ze op foodtrucks leken: de gele billboards waren uitgerust met wielen aan de zijkanten en een scherm waarop een kok aan het fornuis te zien was, werd gebruikt als raam. De installaties waren slechts 24 uur beschikbaar.

Voorbijgangers werden uitgenodigd om de QR-code op het scherm te scannen om via de McDonald's app het nieuwste artisinale kiprecept van het merk, de McSelection Crafted Chicken, te bestellen. De chef ging vervolgens aan de slag en maakte het broodje klaar. Zodra het klaar was, printte de billboard een ticket waarmee de consument het gratis kon ophalen in het dichtstbijzijnde restaurant van de keten.

De activatie is slim: het intrigeert voorbijgangers, doet hun smaakpapillen tintelen en zet hen zo aan om de app te downloaden. Het initiatief zou andere voedselmerken kunnen inspireren om een nieuwigheid te leren kennen aan de consumenten, gebaseerd op hetzelfde model (een video waarin de chef-kok het gerecht bereidt en vervolgens een gratis coupon om het product af te halen). Het is niet erg dwingend, goedkoop en duivels effectief!

Archief / BRANDS