Fr

AGENCIES

Vanksen herbevestigt positionering

Donderdag 2 Maart 2023

Vanksen herbevestigt positionering

22 jaar na zijn oprichting vernieuwt Vanksen, onder impuls van zijn managing directors Cécile Lorenzini en Armand Lebrun, zijn positionering en visuele identiteit. Die wordt samengevat in de nieuwe baseline ‘Digital Brand Empowerment’.
Wat het logo betreft, legt Vanksen uit dat de letters ‘V’ en ‘A’ samen staan voor de weg naar prestaties, specifiek voor elk merk, met een groene ster als symbool voor de leidende rol van zijn interne experts.

Als pionier in digitale innovatie in elk van zijn activiteiten, beoogt de herpositionering van Vanksen ook om de medewerkers meer op de voorgrond te plaatsen. Zij zijn volgens het bureau het best geplaatst om naar de merken te luisteren, de tijdsgeest, de inzichten en de contexten te begrijpen, de tools te beheersen, het juiste advies te geven en de klanten te begeleiden in het halen van hun doelstellingen.

In een tijdperk van toenemende diversiteit verrijkt het bureau tot slot zijn kleurenpalet door van lichtgroen naar een rijker scala aan tinten te gaan. De dominante aanwezigheid van zwart benadrukt de overtuigingen van het bureau en creëert tegelijkertijd een contrasterend effect waardoor de naar voren gebrachte boodschappen worden versterkt.

Het gebruik van zwart of de ‘dark mode’ gaat ook hand in hand met de wens om de koolstofimpact van de website vanksen.com die een make-over ter gelegenheid van deze rebranding kreeg te optimaliseren. Hetzelfde geldt voor het gebruik van moderne technologieën en de implementatie van een flexibele architectuur.

Archief / AGENCIES