Fr

BRANDS

Cadbury zet weldadige content in de verf (by Focalys)

Woensdag 1 Maart 2023

Cadbury zet weldadige content in de verf (by Focalys)

De algoritmen op de sociale netwerken geven vaak een vertekend beeld, want ze concentreren zich meestal op de populairste pagina's en laten alle andere video's links liggen. Begin 2023 besloot Cadbury in India content te promoten die mensen een goed en gelukkig gevoel geeft, maar die nauwelijks wordt opgemerkt op het web.
 
Voor de actie die #HeartTheHappiness gedoopt werd, creëerde Cadbury Dairy Milk India een uniek algoritme dat automatisch video's filtert en selecteert als ze positieve hashtags bevatten; het gaat telkens om video’s die onopgemerkt zouden blijven door hun lage aantal views en likes. Vervolgens verzamelde het merk deze video's op zijn Instagram-account om zijn fans te trakteren op een terugblik op een hele resem anonieme geluksmomenten uit 2022 die ze nooit in de reguliere media of het nieuws te zien zouden krijgen. De campagne wordt gepromoot op de sociale mediakanalen van het merk via een video getiteld ‘Cadbury Dairy Milk - Let's #HeartTheHappiness’, posts door populaire influencers in India en een perscampagne die lezers uitnodigt om de content te ontdekken via een QR-code.
 
Waarom heeft niemand daar eerder aan gedacht? Terwijl de algoritmen steeds dezelfde inhoud doorgeven, zet Cadbury ‘verwaarloosde’ video's in de kijker die een glimlach op het gezicht van de mensen toveren en positioneert het zich als een merk dat, net als zijn chocolade, troost biedt.

Archief / BRANDS