Fr

BRANDS

Chipotle introduceert meditatielessen op Snapchat (by Focalys)

Woensdag 15 Februari 2023

Chipotle introduceert meditatielessen op Snapchat (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Chipotle een nieuwe manier gevonden om de aandacht van de jongere generatie te trekken. In januari bood de premium texmex fastfoodketen tien dagen lang meditatieoefeningen aan, live op Snapchat.

In de Verenigde Staten is 13 januari de datum waarop mensen hun nieuwjaarsvoornemens laten voor wat ze zijn (de zogenaamde ‘Quitter's Day’). Daarom koos Chipotle deze dag om op zijn Snapchat-pagina een Lens te lanceren met daarin meditatieoefeningen. Het merk beloonde tot en met 23 januari 100.000 gebruikers van deze augmented reality filter met een code voor gratis guacamole in zijn restaurants.

De doelstelling was millennials en Gen Z die op zoek zijn naar sereniteit een moment van rust te bieden. 73% van de Amerikanen die nieuwjaarsvoornemens maken, focussen zich volgens Numerator op gezondheids- en welzijnsdoelstellingen (verminderen van stress, gewichtsverlies, gezond eten…).

Voor zover wij weten, is dit de eerste keer dat een fastfoodketen meditatiesessies aanbiedt, en ook dat een merk dit soort activiteiten aanbiedt op Snapchat. Het initiatief valt op het juiste moment bij het begin van een nieuw jaar waarin jongeren op zoek zijn naar manieren om gezonder te leven. Idealiter had Chipotle de actie langer laten lopen om aldus het hele jaar lang ontspannende pauzes te bieden...

Archief / BRANDS