Fr

PEOPLE

Damien Nicolas aan het hoofd van fma Digital Belgium

Zondag 12 Februari 2023

Damien Nicolas aan het hoofd van fma Digital Belgium

Fma digital, het gespecialiseerde filiaal van de specialist in media-audits dat tot dusver vanuit Nederland geleid werd, beschikt voortaan over een afzonderlijke Belgische structuur die zal instaan voor digitale audits en consultancydiensten voor adverteerders op onze markt. Die structuur zal worden aangestuurd door Damien Nicolas, tot voor kort MD van Mediaplus.
 
“Met de oprichting van fma Digital Belgium zet fma een volgende stap in zijn ontwikkeling. Tot voor kort werd het digitale luik vanuit Nederland gestuurd onder leiding van Paul Lempers, wiens bedrijf in 2017 werd geïntegreerd door de Nederlandse afdeling van fma. Sinds de oprichting licht fma Digital audit de performance door van digitale mediacampagnes en was daar de afgelopen jaren zeer succesvol in. Meteen de reden waarom een Belgische poot wordt opgericht”, aldus Geert Debruyne, oprichter van fma:
 
“Met Damien halen we een absolute topper binnen om de volgende fase in de ontwikkeling van fma aan te vatten. Paul verrichtte uitstekend werk de voorbije jaren en kan zich nu ten volle gaan richten op de Nederlandse markt, terwijl Damien alle Belgische taken en klanten overneemt en aan de verdere uitbouw van het Belgische landschap kan werken. In de gekende filosofie van fma zal fma Digital Belgium enkel voor adverteerders werken en totaal onafhankelijk hun digitale media auditen en beoordelen. Damien Nicolas zal adverteerders ook bijstaan bij hun pitchen, gericht op digitale bureaus.”
 
Ter herinnering, alvorens aan de slag te gaan bij Serviceplan en Mediaplus, werkte Damien Nicolas voor Publicis Groupe en vooral ook voor GroupM en Wavemaker, waar hij bijna 14 jaar bleef en de post van chief digital officer bezette.

Archief / PEOPLE