Fr

AGENCIES

Omnicom en IPG: tussen +9% en +7%

Donderdag 9 Februari 2023

Omnicom en IPG: tussen +9% en +7%

Na Publicis Groupe, dat het jaar 2022 afsloot met een organische groei van 10%, hebben zijn Amerikaanse rivalen Omnicom en Interpublic op hun beurt hun resultaten bekendgemaakt. Hun cijfers zijn minder goed dan die van het Franse bedrijf, maar vertonen nog steeds een organische groei van +9% voor eerstgenoemde en +7% voor laatstgenoemde.
 
Omnicom dat afklokt met een totale omzet van 14,3 miljard dollar en een EBITA van 2,2 miljard dollar (-5%), gaf aan dat de reclame- en media-activiteiten met 7,3% stegen; de andere groeiers waren Precision Marketing (+17%), PR (+14%), Commerce and Brand Consulting (+11%), Healthcare (+7%) en Experiential (+26%), zonder verdere commentaar over hun aandeel in het geheel.
 
De inkomsten van IPG bedroegen 10,9 miljard dollar voor een EBITA van 1,5 miljard dollar. Net als zijn Publicis-collega verwacht CEO Philippe Krakowsky voor het lopende jaar een groei van 2% tot 4%.

Archief / AGENCIES