Fr

AGENCIES

Publicis Groupe breekt lans voor recht op rust

Dinsdag 7 Februari 2023

Publicis Groupe breekt lans voor recht op rust

Publicis Group heeft ‘Right to rest’ gelanceerd. Dat is een interne campagne waarmee het bureau betaalde rustpauzes tijdens de werkuren uit de taboesfeer wil halen en zelfs wil aanmoedigen. Volgens het bureau zijn de rustpauzes cruciaal om mentaal en creatief in vorm te blijven, zoals marathonloper Bashir Abdi bij de lancering van de campagne aan de werknemers getuigde.
 
Met de ‘Right to rest’-campagne wil Publicis Groupe zijn 240 medewerkers overtuigen van dit initiatief. Op lange termijn hoopt het communicatiebureau een gedragswijziging te creëren waarbij medewerkers zonder schroom rustmomenten durven inplannen.
 
Een stilteruimte met zetels en enkele hangmatten op kantoor moeten die rustmomenten mogelijk maken. Daarnaast zal Publicis verschillende workshops rond mentale rust organiseren, naast allerlei sportieve activiteiten.
 
Om ervoor te zorgen dat deze rustmomenten effectief worden ingepland, werd zelfs een apart jobnummer aangemaakt. Daarmee kunnen medewerkers zelf hun rusttijd registreren om aldus het inplannen van rustmomenten te normaliseren.
 
Het ‘Right to rest’-concept werd mee uitgewerkt door Veerle De Vos die al zes jaar als coach binnen Publicis Groupe actief is om mee het mensgerichte personeelsbeleid uit te stippelen.
 
Eva Devos, co-CEO van het bureau: “Er woedt een wereldwijde economische en mentale crisis. Het huidige model is niet houdbaar. Na twee coronajaren waarin we heel sterk hebben ingezet op mentaal welzijn, doen we dat nu opnieuw rond de balans tussen opnieuw op kantoor werken en het privéleven. De ‘Right to rest’-campagne wil duidelijk maken dat rust belangrijk is om creatief in topvorm te zijn. Zo willen we ons wapenen voor een intens 2023.”

Archief / AGENCIES