Fr

AWARDS

Soniq Awards: de nominaties

Maandag 6 Februari 2023

De jury van de Soniq Awards 2023 maakte zijn nominaties bekend. Er werden in totaal 28 cases ingediend voor drie categorieën. In de categorie Best Use of Radio werden er 4 cases genomineerd: Afasie (Accenture Song), Corona Direct (Accenture Song), Devos Lemmens (LDV United) en Proximus (FamousGrey). Voor Best Innovation in Audio oordeelde de jury dat er slechts twee cases in aanmerking komen voor de hoofdvogel: MIVB/STIB (Mortierbrigade) en opnieuw Proximus (FamousGrey). Ook in de categorie Best Branded Audio Content zijn er uiteindelijk vier genomineerden: Metaverse (De Tijd), MIVB/STIB (Mortierbrigade), RSCA (Geluidshuis) en Wetenschapje (Geluidshuis). Tot slot zijn de kanshebbers voor de Sonic Branding award, geselecteerd uit een longlist van door VIA voorgestelde cases met input van de markt. Dat zijn dit jaar Aldi, Dovy Keukens en Luminus (dat al voor de 3de keer genomineerd is in deze categorie).

De winnaars worden onthuld op 16 februari 2023 tijdens de Soniq Breakfast Show, die online zal doorgaan van 9 tot 10 uur, tijdens een “radiofonische videopresentatie” vanuit Greenbizz Brussels. Tijdens deze show zijn er ook korte presentaties. Je komt alles te weten over het audiogebruik van de Belgen dankzij de 2de wave van “CIM Audio Time”. Er is aandacht voor een internationale deck met “10 Things About Radio that may surprise brands“, en er is een reportage over “Creativiteit in Radio” bij jonge mensen.

Inschrijven voor dit event is gratis en kan hier.

Archief / AWARDS