Fr

BRANDS

GM associeert zich met Netflix om elektrisch rijden te promoten

Maandag 6 Februari 2023

GM associeert zich met Netflix om elektrisch rijden te promoten

In het kader van zijn merkplatform ‘Everybody In’ kondigde General Motors een partnerschap met Netflix aan. Bedoeling: elektrische voertuigen in de breedste zin van het woord promoten, onder meer via series en filmproducties waarin product placement voor elektrische voertuigen verder zal worden geïntegreerd.
 
“Entertainment heeft een enorme impact op de cultuur. We willen elektrische voertuigen bekend maken via streaming door middel van verhalen over de ervaringen die ze bieden”, aldus Deborah Wahl, global CMO van GM. “Netflix is een geweldige partner omdat het meeslepende verhalen kan vertellen, maar ook vanwege zijn inzet voor duurzaamheid en zijn vermogen om de dialoog te openen en zo culturele trends vorm te geven. We willen allebei een betere, duurzamere toekomst voor onze wereld door iedereen te laten overstappen op elektrische voertuigen.”
 
De strategische alliantie wordt afgetrapt tijdens de komende Super Bowl met een spot waarin acteur Will Ferrell letterlijk verschillende iconische Netflix-producties binnenrijdt (waaronder ‘Army of the Dead’ en ‘Squid Game’) in elektrische modellen van GM. Twee teasers doen al de ronde op het web.

Archief / BRANDS