Fr

AGENCIES

We need to talk vindt gehoor bij DDB

Zondag 5 Februari 2023

Elk jaar ontvangen Belgische politieke partijen meer dan 75 miljoen euro aan subsidies. Sommige partijen hebben zo’n groot vermogen dat ze een deel van hun financiering investeren in onroerend goed of de aandelenmarkt. In 2022 gaven ze ongeveer vijf miljoen euro uit aan advertenties op de sociale media.
 
Iedereen vindt dat het systeem moet veranderen. Vandaar de lancering van ‘We need to talk’, een organisatie en een burgerdebat over de herziening van de partijfinanciering. De organisatie schakelde DDB in om deze problematiek te vertalen in een digitale campagne die awareness creëert rond een transparantere regelgeving. Het bureau deed dat door licht absurde, maar tegelijk realistische stellingen te poneren in de campagne, zoals ‘Kan een politieke partij investeren in een bungalowpark in de Ardennen?’ of ‘Mogen politici zelf beslissen hoeveel geld naar hun partij gaat?’ .

DDB was ook verantwoordelijk voor de naam en het design.

Archief / AGENCIES