Fr

INTELLIGENCE

Xavier Degraux maakt een stand van zaken op van de sociale media in België

Zondag 29 Januari 2023

Xavier Degraux maakt een stand van zaken op van de sociale media in België

Op basis van het zeer uitgebreide Digital 2023 rapport van We Are Social en Meltwater (465 slides) heeft gespecialiseerd consultant Xavier Degraux een analyse gemaakt van de evolutie van de sociale media in België. Daaruit blijkt dat de tijd die dagelijks aan sociale media wordt besteed stabiel is – gemiddeld 1u34 per dag voor Belgische internetgebruikers van 16 tot 64 jaar – maar heel wat onder het gemiddelde van de studie (2u31) ligt. Voor dezelfde doelgroep merkt Xavier Degraux ook op dat 31,3% de sociale media gebruikt als informatiebron, terwijl het gemiddelde uit de studie 34,2% is.

Voorts merkt hij onder meer op dat YouTube blijft domineren met een penetratiegraad van 87,7% bij de 18+ en dat de Meta-platformen – Facebook en Instagram – dalen. TikTok blijft daarentegen sterk stijgen: “Door 37,7% van de Belgen boven de 18 jaar te verleiden, bevestigt TikTok zijn opmars in België. Vorig jaar bereikte het merk van ByteDance 31,3% van de Belgen. LinkedIn boekt ook flink vooruitgang, met een bereik bij de 18+ van 50,3% in België (tegenover 46,3% een jaar geleden).
 
Meer info vind je hier.


 

Archief / INTELLIGENCE