Fr

TECH

RIP Selligent

Vrijdag 3 Februari 2023

RIP Selligent

Dit is het verhaal van een kleine Belgische speler die opgeslorpt werd door onze Amerikaanse vrienden. Selligent Marketing Cloud, dat in 1990 werd opgericht door André Lejeune en Thierry Téchy, groeide in de jaren 2000 uit tot een succesverhaal, grotendeels door buiten België groot te worden.

Selligent, dat actief was in het segment van marketing automation, slorpte in 2008 Optizen op dat gespecialiseerd was in interactieve marketing, en zijn tool Messagent. In 2015 werd het dan zelf overgenomen door HGGC, een Amerikaans investeringsfonds. 

In 2020 verkocht HGGC het bedrijf aan Campaign Monitor Group (CM Group), een groep gespecialiseerd in relatiemarketing. Die overname luidde het vertrek in van de twee oprichters.

De CM Group besliste onlangs om al zijn bedrijven – Campaign Monitor, Cheetah Digital, Emma, Sailthru, Vuture en Selligent dus – te groeperen onder een en hetzelfde merk, Marigold, onder leiding van Wellford Dillard als CEO (foto).

Daardoor zal het merk Selligent dus verdwijnen van de markt, maar het bedrijf blijft wel actief.

Archief / TECH