Fr

AGENCIES

Brussels Philharmonic in een nieuw jasje met WeWantMore

Donderdag 19 Januari 2023

Brussels Philharmonic in een nieuw jasje met WeWantMore

De wederzijdse band tussen symfonische muziek en het (stads)publiek versterken, dat was de vraag van Brussel Philharmonic aan WeWantMore.

Op het vlak van branding ontdeed de studio het symfonisch orkest volledig van zijn klassieke uitstraling om het aldus een sterke merkidentiteit te geven die gepresenteerd wordt als gedurfd en kleurrijk en voornamelijk geïnspireerd op de Brusselse straten. De merkidentiteit onderstreept de vooruitstrevende, ruimdenkende en inclusieve kenmerken van het orkest.

In de vernieuwde, visuele identiteit werd gekozen voor eigentijdse fotografie die de schoonheid van het alledaagse omarmt. Elk beeld lijkt willekeurig gekozen, maar bevat een subtiele referentie naar de concerten. De moderne beeldtaal in combinatie met de klassieke componist in de headline zorgt voor een verrassende kijk op elk onderwerp. 

De volledige casestudie is hier gepost.

Véronique Bossaert, marketing & communicatie manager van Brussels Philharmonic: “WeWantMore heeft de ambitieuze toekomstplannen van Brussels Philharmonic vertaald naar een gedurfde maar toch herkenbare en toegankelijke visuele identiteit, waarin de eigen musici zich herkennen. Tegelijkertijd wordt ook het publiek erdoor geprikkeld.”

Archief / AGENCIES