Fr

BRANDS

JD Sports lanceert een arcade game op zijn gevel (by Focalys)

Woensdag 11 Januari 2023

JD Sports lanceert een arcade game op zijn gevel (by Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk realiseerde de gespecialiseerde retailer JD Sports van 6 tot 18 december een ludieke ervaring op de gevel van zijn winkel in Londen, waarbij voorbijgangers werden uitgenodigd om met een Snapchat-code te flashen om deel te nemen aan een augmented reality game dat op de gevel werd geprojecteerd en die geïnspireerd was op de nieuwste reclamespot van het merk.
 
Deze kerstcampagne die ‘King of the Game’ werd gedoopt, bestond uit scènes uit de wereld van arcade games. De retailer wilde deze communicatie verruimen door consumenten aan te bieden een QR-code op de gevel van zijn flagship store in Oxford Street te scannen met behulp van de Snapchat app. De Snapchat camera voor het gebouw werd vervolgens geactiveerd om de AR-ervaring te laten beginnen. Er verscheen een kraan met een klauw die identiek is aan de klauw die in de tv-reclame en spelers konden trachten een paar virtuele trainers of pluchen speelgoed te vangen om prijzen te winnen. De actie werd aangekondigd op de sociale media van de retailer.
 
De retailer wil deze ‘JC Arcades’ weldra ook lanceren in zijn andere winkels in het Verenigd Koninkrijk, meer bepaald in Bristol, Dublin, Manchester en Glasgow.
 
Dit was een goed doordachte activatie om jongeren naar de verkooppunten te brengen in de eindejaarsperiode. Fans van augmented reality en Snapchat zullen niet nalaten deel te nemen en de ervaring door te geven aan hun communities. De actie zou andere retailers in Europa kunnen inspireren om zichzelf in de markt te zetten en aldus traffic te genereren tijdens belangrijke periodes...

Archief / BRANDS