Fr

BRANDS

Dior zet zijn collectie in de verf met een game met Squeezie (by Focalys)

Woensdag 7 December 2022

Dior zet zijn collectie in de verf met een game met Squeezie (by Focalys)

In oktober testte YouTubers Squeezie de nieuwe autogame ‘Gran Turismo 7’ live op Twitch. Het bijzondere was dat de game werd gesponsord door Dior en dat de personages van de game outfits van het luxemerk droegen. Of hoe je zichtbaarheid krijgt bij een community die nog nooit in contact is geweest met je producten.

Op maandag 3 oktober speelde Squeezie live op zijn Twitch-kanaal een potje Gran Turismo 7, waarbij hij de outfits van de personages in het spel presenteerde. Deze virtuele autosportkleding en accessoires (een geel en grijs pak, schoenen van Diorizon, een racehelm...) zijn sinds 25 augustus verkrijgbaar en zijn ontworpen door Dior. Het luxemerk personaliseerde voor de gelegenheid ook een vintage sportwagen, meer bepaald de De Tomaso Mangusta, met zijn initialen en kleuren. Op elke creatie stonden de twee letters van Christian Dior, het getal 47 en de vermelding ‘Christian Dior Atelier Avenue Montaigne’.

Ter info, Squeezie telt 17,4 miljoen abonnees op YouTube en 3,7 miljoen op Twitch. De actie werd gepromoot op de SoMe-pagina’s van het merk en de influencer.

Terwijl andere luxemerken de afgelopen jaren gebruik hebben gemaakt van gaming om zich op jongeren te richten, onderscheidt Dior zich hier met een eenmalig evenement, waaronder de bekendste YouTuber van Frankrijk zijn schouders zette. Deze onverwachte samenwerking zal mogelijk niet eenmalig zijn, want Squeezie wordt regelmatig uitgenodigd voor de modeshows van het merk en krijgt er toegang tot de backstage…

Archief / BRANDS