Fr

BRANDS

Dole sensibiliseert rond junkfood met voedzame inktposters (by Focalys)

Woensdag 30 November 2022

Dole sensibiliseert rond junkfood met voedzame inktposters (by Focalys)

Om de Britse consument te wijzen op de gevaren van junkfood heeft Dole in oktober een innovatieve affichagecampagne gelanceerd onder de naam ‘Malnutrition Labels: Nutritional Ink’.

Het merk verspreidde in Londen posters die de voedingswaarde-etiketten op voedselverpakkingen weergaven. De creaties zijn gemaakt met eetbare inkt op basis van fruit die een hogere voedingswaarde heeft dan de gangbare gerechten die de Britten consumeren.

De advertenties hebben als boodschap ‘Malnutrition Facts’ waarbij wordt uitgelegd dat de gedrukte tekst meer vitaminen bevat dan de snacks die te vinden zijn in nabijgelegen automaten, fastfoodrestaurants en foodtrucks.

De bedoeling is de aandacht te vestigen op de slechte eetgewoonten van de Britten, van wie er drie miljoen ondervoed zijn als gevolg van onevenwichtige voeding. De affiches moedigen mensen aan changethefacts.com te bezoeken om meer te weten te komen over het initiatief en om hun gewoonten te veranderen.

Deze campagne trekt niet alleen de aandacht vanwege de boodschap, maar ook vanwege hoe ze gemaakt is. Bovendien lieten de gekozen locaties de voorbijgangers niet onverschillig en hadden ze een provocerend effect. Dole rekende er duidelijk op dat de media en sociale media de campagne zouden oppikken...

Archief / BRANDS