Fr

CREATIONS

LDV United kiest niet voor het snelle geld voor Febelfin

Dinsdag 29 November 2022

LDV United kiest niet voor het snelle geld voor Febelfin

Febelfin lanceert in samenwerking met LDV United een campagne die jongeren en hun ouders wil bewustmaken van de gevaren van online fraude en het fenomeen van de ‘geldezel’. Dat is iemand die zijn of haar bankkaart en codes ter beschikking stelt van criminelen.

‘Easy money? Dat bestaat niet’ werd gelanceerd met een gigantische affiche die aan De Beurs in Brussel hangt. Ze toont een louche advertentie, iets waar jongeren geregeld mee geconfronteerd worden online, om aldus de verontwaardiging van voorbijgangers op te wekken.

De creatie nodigt ook uit om de website beschermejezelfonline.be te bezoeken. Daarop zien we een video met het waargebeurde verhaal van Arto die een geldezel werd zonder dat hij zich daarvan bewust was. Dit door via een online advertentie zijn persoonlijke gegevens door te geven aan mensen die cybercriminelen bleken te zijn…

Tegelijkertijd voert Febelfin een online campagne met video's die inspelen op de trend van clickbait advertenties en die ook doorverwijzen naar de miniwebsite.

Archief / CREATIONS