Fr

BRANDS

Sony PlayStation versterkt gamelancering met ABCommunication

Maandag 28 November 2022

Parallel aan de campagne ‘Travel The Realms" van TBWA in het station van Antwerpen-Centraal, ontwikkelde ABCommunication voor Sony PlayStation de campagne ‘Read The Runes’, eveneens naar aanleiding van de release van de game  ‘God of War Ragnarök’.

Deze werd gelanceerd met vijf runenstenen die verborgen waren in Brussel, Luik, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Elke steen bevatte een uniek ontwerp dat een wereld uit de Noorse mythologie voorstelde, en te maken had met de stad in kwestie. Met behulp van schatkaarten konden fans de runenstenen zoeken, het raadsel oplossen en kans maken op een speciale editie van de game.

De schattenjacht, die eindigde in het Centraal Station van Antwerpen, werd aangekondigd door influencers, cosplayers en media gespecialiseerd in gaming. Daarnaast werden via de sociale media van Sony PlayStation teasers met meer informatie gecommuniceerd.

De campagnes van TBWA en ABCommunication zijn erop gericht de game toegankelijker te maken voor het grote publiek door de passie van hardcore gamers te tonen en het meeslepende verhaal te vertellen van Kratos en Atreus, de hoofdpersonages van de saga. De community was ook nauw betrokken bij de lancering.

Archief / BRANDS