Fr

INTELLIGENCE

AVOD: eMarketer gelooft in het succes van Netflix

Woensdag 16 November 2022

Terwijl Basic With Ads amper twee weken geleden van start ging, voorspelt eMarketer dat Netflix in 2023 ongeveer 830 miljoen dollar aan reclame-inkomsten zal halen in de Verenigde Staten; in 2024 zou dat bedrag oplopen tot 1,02 miljard dollar. Ter ondersteuning van zijn voorspelling wijst eMarketer erop dat Hulu met zijn penetratie van 38,5% 4,25 miljard dollar reclamegeld zal binnenhalen in 2023, terwijl de penetratie van Netflix in de VS bijna 51% bedraagt. “Hoewel de effectiviteit van advertenties nog niet kan worden gemeten, is er geen reden om aan te nemen dat een platform dat beschikbaar is voor de helft van de Amerikanen zal falen”, aldus eMarketer. Lees hier meer.

Wat denk jij? Zie jij de openstelling van Netflix voor reclame als een bedreiging voor de Belgische tv en/of een kans voor merken? Neem deel aan onze LinkedIn mini-enquête.

Archief / INTELLIGENCE