Fr

AWARDS

Gaming scoort voortaan ook op de Cannes Lions

Vrijdag 11 November 2022

Gaming scoort voortaan ook op de Cannes Lions

Na muziek in 2016 en sport in 2019 hebben de organisatoren van de Cannes Lions voor de editie van 2023 de Entertainment Lions voor Gaming aangekondigd. De jury voor de nieuwe competitie zal worden voorgezeten door Francine Li, global head of marketing bij Riot Games.
 
De Entertainment Lions for Gaming vieren creatief werk dat mensen en merken verbindt via gaming. De inzendingen moeten aantonen hoe merken met succes complexe gaming-gemeenschappen hebben aangeboord en naadloos echte waarde hebben toegevoegd aan de algehele gaming-ervaring, en tegelijkertijd commercieel succes hebben verzekerd.
 
Ter herinnering, gaming was voorheen opgenomen in de Entertainment Lions. Simon Cook, CEO van de Lions, herinnerde eraan dat het aantal winnaars op het gebied van gaming de afgelopen vijf jaar met 74% is gestegen: “Gezien de snelheid waarmee dit segment zich ontwikkelt en de toegenomen relevantie van gaming binnen de marketinggemeenschap, lijkt dit een natuurlijke evolutie. We kunnen ook niet negeren dat videospelletjes groter zijn dan Hollywood en de muziekindustrie samen.”

Archief / AWARDS