Fr

CREATIONS

mortierbrigade verkleint de Europese kloof voor Equal Pay Day

Zaterdag 5 November 2022

mortierbrigade verkleint de Europese kloof voor Equal Pay Day

Op jaarbasis verdienen vrouwelijke werknemers in Europa nog altijd 13% minder dan mannen, waardoor ze vanaf 15 november gratis en voor niets werken. Deze dag wordt ‘UnEqual Pay Day' gedoopt.

Om zoveel mogelijk mensen te sensibiliseren rond de problematiek heeft mortierbrigade een nieuwe video gemaakt die focust op een van de grootste redenen voor de loonkloof: de ongelijke verdeling van zorgarbeid, waardoor veel vrouwen deeltijds werken.
 
‘Apply your skills to the household’ maakt komaf met het riedeltje dat vrouwen nu eenmaal beter zijn wat betreft huishoudelijke taken. Mannen hebben exact dezelfde competenties, alleen passen ze die doorgaans in andere contexten toe.

De film werd geregisseerd door Jeroen Mol (Czar) en werd nog versterkt door een printcampagne (advertenties en affiches) en een SoMe-luik.

De brigade herinnert eraan dat het al achttien jaar de campagnes voor Equal Pay Day bedenkt en maakt. En met succes zo blijkt, want de loonkloof werd gaandeweg verkleind, de wetgeving aangepast en het thema staat elk jaar op de politieke agenda. Het succesverhaal is niet onopgemerkt gebleven en dat biedt het bureau uit de 62MILES groep de mogelijkheid om zijn nieuwe campagne in heel Europa te voeren.

Archief / CREATIONS