Fr

PARTNER CONTENT

Retail Media: de kracht van first party data en personalisatie

Maandag 24 Oktober 2022

Retail Media: de kracht van first party data en personalisatie

Zoals Gino Baeck, CEO van GroupM, uitlegt in dit nieuwe fragment uit ons programma ‘The Rise of Retail Media’, gaan first party data en retail media nu hand in hand en biedt deze tandem merken een echte meerwaarde. Dat geldt al helemaal in de context van de op termijn verdwijnende third party cookies, zoals Pieter Jadoul, media director van AdSomeNoise, benadrukt.
 
Retailer data zijn inderdaad steeds belangrijker geworden voor merken: de gegarandeerde brand safety en de segmentatiemogelijkheden die ze bieden, maken ze tot een ware goudmijn die MMD beschikbaar stelt voor zijn klanten.
 
Directeur Olivier Degrez herinnert er in dit verband aan dat de Delhaize SuperPlus-kaart en het bijhorende programma het potentieel van de beschikbare gegevens om via omnichannelacties zo nauwkeurig mogelijk te targeten, aanzienlijk hebben versterkt. Vandaag heeft Delhaize meer dan 2,6 miljoen actieve en identificeerbare klanten.
 
Retail media maken daarom uitgebreide personalisatie en relevantie mogelijk: “We weten dat hoe relevanter de boodschap en hoe dichter bij het moment van aankoop, hoe waarschijnlijker de aankoop zal zijn”, vat Wouter Proot, head of client leadership bij Mindshare, samen. Volgens hem ligt een van de - nog onvoldoende benutte - toegevoegde waarden van retail media in de mogelijkheid om segmentering dichter bij het moment van aankoop te brengen door rekening te houden met de customer journey.
 
Tot slot kunnen veel sectoren, ook buiten voeding en fmcg, hun voordeel doen met MMD-data en de personalisatiemogelijkheden die ze bieden zoals verschillende sprekers tijdens dit programma opmerkten. Dat blijkt onder andere uit de Bebat-case.

Archief / PARTNER CONTENT