Fr

BRANDS

JBC lanceert Camille-collectie in Roblox

Dinsdag 1 November 2022

JBC lanceert Camille-collectie in Roblox

JBC, gaming en de metaverse gaan blijkbaar goed samen. Na de opening van een winkel en de lancering van de JBC Fortnite Challenge in het gelijknamige spel van Epic afgelopen voorjaar en de oprichting van Game Time, een informatieplatform voor games, waagt het Belgische modemerk zich nu ook op Roblox.
 
De JBC World die ontwikkeld in samenwerking met het gespecialiseerde bureau yondr, omvat een JBC-winkel, verschillende interactieve games, een kindercommunity en een podium. Camille was de eerste die daar optrad: de lancering van JBC World werd ondersteund door een virtueel concert van de jonge Vlaamse popster - een primeur in België - waarbij zij haar nieuwe album presenteerde, gekleed in de eerste stukken van haar nieuwe collectie. De collectie zal binnenkort te koop zijn in de fysieke winkels van JBC en in de online shop.
“Als modebedrijf van en voor families, weten we dat Roblox een belangrijk onderdeel is van de leefwereld van jonge gezinnen. Nadat we ouders en hun kinderen konden informeren over gamen met een online wegwijs in de wondere wereld van gaming, gaan we nu over tot het activeren. De JBC-wereld in Roblox is een plek waar we onze kleinste klanten met open armen ontvangen om zich digitaal te ontplooien. Dat we dat samen met Camille, een rolmodel voor vele kinderen, kunnen doen, is iets waar wij enorm trots op zijn”, aldus Bart Claes, CEO van JBC.
 
“De opportuniteit voor virtuele avatar kledij is gigantisch”, meent Mathias Van Dosselaer van yondr. “De metaverse, of noem het de drie-dimensionalisering van ons internet, is enorm in opmars, vooral bij de jongere generatie. Entertainment en retail vervolledigen, naast advertising, de top 3 van sectoren die het meeste impact zullen ondervinden van de metaverse. Strategisch gezien is het dus een heel sterke keuze van JBC en Camille om hun partnership op deze manier naar hun doelpubliek te brengen.”

Archief / BRANDS