Fr

BLUE

Wavemaker toont hoe NFT's kunnen passen in een duurzame aanpak

Vrijdag 28 Oktober 2022

Wavemaker toont hoe NFT's kunnen passen in een duurzame aanpak

Na een eerste vernieuwende campagne gebaseerd op Brave, de alternatieve zoekmotor die gebruikers in staat stelt Basic Attention Tokens (BAT) te verzamelen door reclame te aanvaarden, die plaatsvond in juni, hernieuwden Gin Hendrick’s en Wavemaker hun samenwerking voor de lancering van de Neptunia-gin.
 
Deze campagne die gebaseerd is op de creatie en de veiling van ‘duurzame’ NFT's, haalde onlangs een Gold op de Mixx Awards in de categorie Digital communication – Non Commercial.
 
Deze campagne had inderdaad veel weg van een liefdadigheidsproject: alle inkomsten uit de verkoop van de NFT's werden gedoneerd aan Project Seagrass, een vereniging die zich richt op de bescherming van zeewierecosystemen.
 
Die bood geïnteresseerde consumenten de mogelijkheid om 18 NFT's in de kleuren van Neptunia-gin te kopen via een site die voor de gelegenheid aangemaakt was in de vorm van een NFT-marktplaats. Die werd geïmplementeerd door Sayl en maakte het mogelijk om deze door de Belgische kunstenaar Sammy Slabbinck ondertekende NFT's te verwerven voor de prijs van 450 euro per stuk: een wereldprimeur voor deze markten die meestal gebaseerd zijn op cryptotransacties.
 
Ook innovatief was dat deze NFT's gebaseerd waren op Hedera Hashgraph, een CO2-neutrale blockchain voor transacties die 10 keer minder energie verbruiken dan een traditionele creditcardtransactie.

Archief / BLUE