Fr

AGENCIES

MTV Networks versterkt zijn ecosysteem met Lykta

Dinsdag 25 Oktober 2022

MTV Networks versterkt zijn ecosysteem met Lykta

Lykta dat zich positioneert als een ‘Media Partner Effectiveness’ binnen de MTV Networks-groep, wil als nieuwkomer bedrijven helpen het rendement op hun reclamebestedingen te verhogen door ze te koppelen aan data. Het bureau biedt drie producten: een Marketing Mix-model dat statistische analyse gebruikt om verkoop te correleren met mediabestedingen (ook offline), een tool voor het analyseren van TV/Drive to Web en AB-prestatietests.
 
Lykta werd opgericht Sonia Bakkouch en Nicolas Schnock die het bureau ook leiden.
Eerstgenoemde werkte met name als digital performance manager bij Christian Leboutin en data & mediatools manager bij BNP in Parijs. laatstgenoemde werkte ook voor BNP, maar in België bij BNPPF, waar hij achtereenvolgens Digital Analytics, Head of Paid Performance & Data en Media Amplification & Performance Lead was. Daarvoor werkte hij negen jaar bij Dentsu Aegis Network en anderhalf jaar parttime voor RMB en Clicktrust, een ander bureau van de MTV Networks-groep.
Ter herinnering, voor de rest omvat de groep Mountainview, Izoard, MV Studio en Stereo.

Archief / AGENCIES