Fr

AGENCIES

Onlyhumans-groep wordt 62MILES

Maandag 24 Oktober 2022

Onlyhumans-groep wordt 62MILES

Om zijn aanbod te verduidelijken heeft de Belgische onafhankelijke groep Onlyhumans, naast een nieuwe branding, de naam 62MILES gekregen, wat staat voor de grens tussen hemel en ruimte. Doelstelling is onderstrepen dat zijn bureaus (die allemaal een nieuwe identiteit hebben aangenomen) er altijd naar streven hun grenzen te overschrijden en vernieuwende ideeën voor te stellen.

Vandaag bestaat 62MILES uit 220 medewerkers, verdeeld over zeven bureaus: mortierbrigade (integrated communications), Fantastic (employer branding), Onlyhumans (online content & performance), Code d’Or (digital platforms), meetmarcel (live experiences), Next Apps (mobiele apps) en Today (branding), dat zorgde voor deze (zeer geslaagde) branding.

Deze zeven bureaus zijn aanwezig in zes Belgische steden, meer bepaald Brussel, Antwerpen, Mechelen, Gent, Lokeren en Brugge. De groep wordt beheerd door een executive committee dat bestaat uit zeven van zijn 23 partners.
 
Tom Bogaert, CEO van 62MILES: “Bij ons vind je voor elke opdracht het juiste talent op het juiste moment. 62MILES is een matchmaker die los van de expertise de beste oplossing aanbrengt door de beste experts aan de uitdagingen van de klant te koppelen. Hoewel we nauw samenwerken, zijn we erg verschillend. Elk van onze bureaus heeft een eigen expertise en cultuur, en die gebruiken we om het best mogelijke werk te maken.”

“We zijn heel verschillend, maar de neuzen wijzen in dezelfde richting, namelijk naar boven”, voegt Jens Mortier, chief creative officer, toe. “We pushen elkaar om de lat hoog te leggen, om te blijven zoeken naar de beste oplossing voor onze klanten. Dat is wat 62MILES verenigt.”

“We werken met een P&L, en gaan zo de interne concurrentie uit de weg, anders dan sommige ecosystemen die in de praktijk vaak egosystemen zijn”, vervolledigt de CFO Geert Bogaert. “Alle partners van de bureaus participeren ook in de nieuwe groep, want we koesteren het ondernemerschap en willen het blijven stimuleren. En we hebben ook een aantal gedeelde diensten zoals hr, marketing en finance, zodat de bureaus zich kunnen concentreren op hun toegevoegde waarde voor de klant.”

Het laatste woord is aan de CEO: “Om onze ambitie waar te maken, is verdere groei door een uitbreiding van de skills en de talenten noodzakelijk. We verwachten te verdubbelen in omvang op drie jaar tijd, vooral dankzij de steun van het investeringsfonds Vectis.”

Archief / AGENCIES