Fr

MEDIA

YouTube presenteert nieuwe mogelijkheden om engagement bij kijkers te creëren

Maandag 24 Oktober 2022

YouTube heeft drie nieuwe manieren aangekondigd waarop merken gebruik zullen kunnen maken van het YouTube Effect, ofwel “de unieke dynamiek tussen influencers en adverteerders waarbij die laatste kijkers willen bereiken op de tijdstippen en plaatsen waarop zij content zoeken en er echt waarde aan hechten”, en dit bij streaming, shopping en audio.

Het platform wil inzetten op dit momentum met ‘Moment Blast’, een oplossing voor merken die hun zichtbaarheid willen verbeteren tijdens belangrijke momenten (sportevenementen, filmreleases, lancering van een nieuw product, enz.) en die zich prioritair kunnen positioneren met YouTube Select content op CTV.

Ter herinnering: YouTube Select is een selectie van video's die Google aanbiedt om merken in staat te stellen een specifiek publiek te bereiken op basis van niches en/of categorieën. Met deze nieuwe optie krijgen de ‘flashs’ een speciale weergave en extra plaatsing bovenaan de video.

Na de uitbreiding van het gebruik van product feeds naar het Short-formaat, wat naar verluidt gemiddeld 70% meer conversies op dat formaat oplevert, heeft YouTube ook de komst van Discovery Ads aangekondigd, evenals de mogelijkheid op korte termijn voor merken om lokale aanbiedingen met realtime beschikbaarheid van hun producten te integreren in hun product feeds.

Tot slot maakt YouTube audio-advertenties wereldwijd rechtstreeks beschikbaar in Google Ads en DV360, evenals de podcast targeting die zich specifiek richt naar mensen die naar podcasts luisteren.

Archief / MEDIA