Fr

BRANDS

Sandro lanceert collectie met game die donaties voor onderwijsproject oplevert (by Focalys)

Woensdag 19 Oktober 2022

Sandro lanceert collectie met game die donaties voor onderwijsproject oplevert (by Focalys)

Net als andere merken maakte Sandro de keuze om in te zetten op gaming om zijn herfst-wintercollectie van dit jaar te presenteren. Het merk kwam met een retro videogame dat het ‘Believe’ noemde en die doet denken aan de arcade games uit de jaren 80, maar wel met een bijzonder kenmerk: gamers verdienen punten die vervolgens kunnen worden omgezet in donaties voor het goede doel.

De game is wereldwijd tot 31 oktober te ontdekken op een online platform en via QR-codes in winkels. ‘Believe’ is een vintage videogame die ontwikkeld is door het bureau Swipe Back. Centraal in de game staat de reis van een robot (de held in de Sandro-reclame). Zijn doelstelling: zoveel mogelijk munten verzamelen door obstakels te vermijden in drie opeenvolgende werelden: Parijs, de jungle en de ruimte.

De game heeft een interessant eindpunt: de door de spelers verzamelde punten zullen worden gebruikt om een som te doneren aan Pencils of Promise, een vereniging die zich inzet voor toegang tot onderwijs. Het initiatief werd gepromoot in de nieuwsbrieven van het merk, op de sociale netwerken en door influencers.
 
Heel vaak linken merken die zich richten op gaming zich aan bestaande games die al populair zijn. Sandro onderscheidt zich hier door een eigen creatie voor te stellen, die gemakkelijk te gebruiken is omdat ze geïnspireerd is op basic games uit het verleden. Het merk moedigt deelnemers vooral aan zichzelf te overtreffen voor een goed doel. Het is een ‘win om te geven’ aanpak die het verdient om vaker gekopieerd te worden...

Archief / BRANDS