Fr

CREATIONS

Bombay Sapphire gezien en gemaakt met Baz Luhrmann

Woensdag 12 Oktober 2022

Bombay Sapphire gezien en gemaakt met Baz Luhrmann

Twee jaar werk waren naar verluidt nodig, net zoals de samenwerking van AMV BBDO, Ogilvy PR en OMD, en vooral van de Australische regisseur Baz Luhrmann, die werd aangesteld als creatief directeur van de nieuwe wereldwijde campagne voor Bacardi's ginmerk Bombay Sapphire.
 
Vreemd genoeg is ‘The World is a gallery’, de 90’’ spot die deze campagne ondersteunt, niet geregisseerd door de maker van ‘Elvis’, maar wel door Juan Cabral (de auteur van ‘Gorilla’ voor Cadbury en ‘Balls’ voor Sony Bravia). De productie bestaat uit een reeks beelden die in Buenos Aires gemaakt werden, begeleid door een voice-off die een gedicht van Borges voordraagt op muziek van Debussy... Een zeer ‘arty’ film om een wedstrijd op sociale netwerken aan te kondigen. Het idee: deelnemers uitnodigen om de wereld om hen heen te "reframen" en hun eigen beelden te delen met de hashtag #SawThisMadeThis. De beste zullen worden tentoongesteld.
 
Straf.
 
We kunnen het niet nalaten om ook te wijzen op een andere film die een onderhoud met Baz Luhrmann omvat, net zoals originele fragmenten uit zijn persoonlijke archief.

Archief / CREATIONS