Fr

CREATIONS

De Vloer maakt het onzichtbare zichtbaar om sociaal-sportieve initiatieven te promoten

Dinsdag 4 Oktober 2022

De Vloer ontwikkelde een campagne voor Sociaal-Sportief Platform. Die heeft als doelstelling om zoveel mogelijk sociaal-sportieve initiatieven in de schijnwerpers te plaatsen.

Zoals Boezjeern, een inclusieve sportclub in Gent die de steun kreeg van Bashir Abdi na zijn derde plaats op de marathon van Londen. In het interview na de wedstrijd verkondigde de atleet dat hij de medaille aan de club zou wegschenken. Hij lichtte zijn beslissing toe door de campagnelijn uit te spreken: ‘Onzichtbare prestaties verdienen ook zichtbaarheid’.

De marathonloper zal weldra navolging krijgen van andere Belgische atleten waaronder de basketbalspeelsters Ann Wauters en Hatty Nahwezi, de kampioene vijfkamp Noor Vidts, triatleet Frederik Van Lierde, zwemster Kimberly Buys, paralympisch paardrijdster Manon Claeys en roeier Tim Brys.

De eerste verhalen zijn gepost op www.sociaalsportief.be/nieuws.

Archief / CREATIONS