Fr

AGENCIES

De Franse Gemeenschap klopt aan bij Secondfloor

Donderdag 29 September 2022

De Franse Gemeenschap klopt aan bij Secondfloor

Na een openbare aanbesteding koos de Franse Gemeenschap voor Secondfloor om een campagne uit te werken die gericht is op scholieren uit het middelbaar, op studenten uit het hoger onderwijs en hun ouders om hen te informeren over de steun waar ze recht op hebben.
 
Het bureau ontwikkelde een concept gebaseerd op de standaardisatie en eenvoud van het vragen om hulp. De campagne draait rond specifieke onderwerpen in het dagelijks leven van studenten waarvoor zij best wat hulp zouden kunnen gebruiken, alles doorspekt met een vleugje humor om het onderwerp wat luchtiger te maken.
 
De campagne ‘Demander de l'aide, c'est normal’ wordt gevoerd op de sociale media Instagram, TikTok, Snapchat en op YouTube met een 30”-video en ook kortere versies.

Er staat ook een activatie op TikTok op het programma met de influencer David Dieu. Die vroeg zijn volgers om hulp bij de uitdaging om een sofa te verplaatsen tijdens een fictieve verhuizing, om aldus te bewijzen dat om hulp vragen echt eenvoudig is.

Er werd ook een SEA-campagne gevoerd om zoveel mogelijk traffic te genereren naar de website aides-etudes.be met als resultaat 58.000 bezoeken en meer dan 168.000 pageviews sinds de start van het schooljaar. Secondfloor maakte ook een communicatiekit (affiches + flyers) om aldus de informatie naar leerlingen en studenten te verspreiden in de scholen zelf.

Archief / AGENCIES