Fr

BRANDS

Subway creëert broodjes in real time via een reusachtig scherm (by Focalys)

Woensdag 28 September 2022

Subway creëert broodjes in real time via een reusachtig scherm (by Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk viel Subway deze zomer op dankzij een interactieve actie in een straat in Londen. Twee dagen lang nodigde de keten voorbijgangers uit om met hun telefoon live een broodje samen te stellen op een reusachtig scherm en dat vervolgens meteen af te halen.
 
In het weekend van 20 en 21 augustus installeerde Subway een gigantisch 3D-reclamebord in het Westfield Stratford-winkelcentrum in Londen. Het billboard nodigde shoppers uit om hun gepersonaliseerde sandwich live samen te stellen door een QR-code te scannen met hun smartphone. Ze werden vervolgens verbonden met een website en konden daar zelf hun brood, garnituur, saus en rauwkost kiezen, alsof ze een keuze maakten uit het menu van het restaurant. Hun creatie verscheen geleidelijk op het scherm, net zoals hun voornaam. Eenmaal klaar kregen de verraste deelnemers hun broodje ook daadwerkelijk overhandigd door een Subway-ambassadeur die opdook uit de menigte.
 
De actie die beschouwd wordt als een wereldprimeur, onderscheidt zich door zijn instant karakter en de kans dat de deelnemers zo erg onder de indruk waren dat ze de actie zouden sharen, was groot. Het was slim geweest om het experiment in andere steden over te doen en het evenement vooraf aan te kondigen op sociale netwerken om buzz te creëren.

Archief / BRANDS