Fr

MEDIA

Apple Music volgt Pepsi op als hoofdsponsor Super Bowl

Maandag 26 September 2022

Apple Music volgt Pepsi op als hoofdsponsor Super Bowl

De Super Bowl die elk jaar in februari miljoenen kijkers trekt en nog veel meer reclamedollars oplevert, verwelkomt Apple Music als nieuwste sponsor van zijn Halftime Show, het muziekevenement tijdens de jaarlijkse American footballfinale in de Verenigde Staten. Dat maakte organisator NFL bekend. De techgigant neemt aldus na tien jaar de fakkel over van Pepsi en dat gedurende op zijn minst vijf jaar.

Hoeveel het merk precies op tafel legde voor de deal, is niet bekend, maar de overeenkomst is beslist opmerkelijk voor Apple dat zelden events sponsort die het niet zelf in handen heeft. Voor de NFL dat zijn positie in sportstreaming wil versterken, is de overeenkomst een ander dan het traditionele televisiepubliek aan te boren.

Enkele uren na de aankondiging publiceerde Rihanna een foto op Twitter waarop ze een ovale bal op haar hand houdt. De publicatie bevestigt de geruchten dat de ster haar opwachting zal maken op het Super Bowl-podium van Glendale in Arizona op 12 februari.

Archief / MEDIA